کارخانه فرآوری کنسانتره آهن
کارخانه فرآوری کنسانتره آهن

تولید بیش از ۸۳۸ هزار تن فولاد در چادرملو

شرکت چادرملو موفق شد از ابتدای امسال تا پایان هفدهمین روز از آذر ماه ۸۳۸ هزار و ۴۹۵ تن فولاد تولید کند. به گزارش معدن ۲۴، مجموع فروش فولاد این شرکت در مدت یاد شده ۷۷۱ هزار و ۸۹۱ تن بود. در این مدت ۲ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۸۴۸ تن گندله در شرکت تولید و یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۹۵ تن از آن به فروش رفت. همچنین تولید آهن اسفنجی در چادرملو تا پایان هفدهمین روز از آذر ماه امسال یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۱۳ تن بود. با این حال، طی این مدت در مجموع یک میلیون و ۵۰ هزار و ۳۴۵ تن آهن اسفنجی در چادرملو مصرف شد. (معدن۲۴)

کارخانه فرآوری کنسانتره آهن

سنگ آهن به سوی فتح قله ۱۴۰ دلاری

به گزارش معدن۲۴، سنگ آهن ۶۲ درصد سی اف آر چین با رشد ۱.۳۵ دلاری معادل ۱۳۷.۴۰ دلار قیمت خورده است. زغالسنگ فوب استرالیا بدون تغییر ۳۳۵.۲۵ دلار معامله شد. زغالسنگ سی اف آر چین با ثبات قیمتی ۳۳۰ دلار در تن معامله شد. قراضه سی اف آر ترکیه با منفی ۰.۲۵ دلار معادل ۴۲۵.۷۵ دلار در تن معامله شد.

کارخانه فرآوری کنسانتره آهن

تولید ۷.۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تر در چادرملو

بررسی آمار تولیدات مجتمع معدنی چادرملو کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره سنگ آهن حاکی از تولید ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۹۱ تن کنسانتره سنگ آهن تر در این مجتمع از ابتدای امسال تا پایان هفدهمین روز از آذر ‌ماه است. به گزارش معدن۲۴، در این مدت ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۸۱ تن سنگ آهن در کارخانه مصرف شد که منجر به تولید ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۸۹۱ تن کنسانتره سنگ آهن تر شد. در این مدت ۶ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۲۳۹ تن کنسانتره سنگ آهن خشک (مبنای فروش) ‌تولید شد. در مدت یاد شده، ۴ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۲۵۵ تن کنسانتره سنگ آهن تر به مراکز مصرف حمل و ۳ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۲۴ تن کنسانتره سنگ آهن تر به کارخانه گندله سازی حمل شد. فروش کنسانتره خشک این مجتمع در این مدت ۴ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹ تن بود.

کارخانه فرآوری کنسانتره آهن

تغییر مسیر از آلومینیوم به سنگ آهن

معدن۲۴: تورج زارع مدیرعامل پیشین شرکت آلومینای ایران که اواخر سال گذشته از این شرکت خداحافظی کرده بود، به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد منصوب شده است. سهام داران صنایع معدنی عصر نوین بهاباد شامل شرکت های چادرملو با سهم ۶۲ درصدی، آهن و فولاد غدیر ایرانیان ۳۴ درصدی، آهن و فولاد ارفع ۲ درصد، پامیدکو ۱ درصد و صنایع معدنی نوظهور شاهرود ۱ درصد می باشد. شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد جهت احداث خطوط تولید کنسانتره سنگ آهن در مجاورت کارخانه گندله سازی غدیر ایجاد شده است. احداث کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت یک میلیون تن در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با حمایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در دستور کار قرار گرفت تا ضمن تضمین تامین مواد اولیه برای کارخانه در حال احداث گندله سازی شرکت غدیر ایرانیان، گامی در جهت توسعه صنعت فولاد در منطقه باشد.